Website optimaliseren voor Google
Optimaliseer je website. Ook al gaat het om een website met maar enkele pagina’s. Juist dan is het belangrijk dat je SEO technisch je website optimaliseert. Een argument dat ik dan hoor is: het is zo duur om mijn website te optimaliseren voor zoekmachines als Google. En ik heb geen idee waar ik moet beginnen als ik alle informatie hoor en lees. Het is allemaal zo complex. Het valt niet te ontkennen dat SEO (Search engine optimazation) complex is. Echter dat is heel wat anders dan je website optimaliseren binnen de huidige pagina’s die je al hebt staan. Hoe, nou zo.
SEO – zoekmachine optimalisatie binnen je bestaande pagina’s
Kijk goed naar de paar pagina’s binnen je website, welke boodschap wil je overbrengen en aan wie. Stel je de volgende vragen:
- Wie zijn jouw klanten
- Wat wil je deze klanten aanbieden, leveren
- Wat vinden je klanten belangrijk
- Waar gaan ze naar op zoek om jouw oplossing of product te vinden
- Waarom zullen ze voor jou kiezen
- Wanneer hebben ze je producten en of diensten nodig
- Werk, lever, je regiogebonden
- …
Allemaal vragen die van belang zijn om los van je website eens op papier te zetten. Met antwoorden op deze vragen kun je vervolgens gericht naar je website kijken en de teksten, diensten en of producten die je aanbied. Klopt wat er staat of spreek je een andere taal?
Controleer je pagina SEO technische per pagina
Pas de controle SEO technisch per pagina toe. Durf ook per pagina een keuze te maken waarop je de focus wilt leggen. Versnipper je de aandacht dan is de kans alweer kleiner dat je sterker naar voren komt dan aanverwante bedrijven (je concurrent). Waar moet je op letten bij de controle per pagina. Denk aan zaken als:
- Gebruik je headings, H1 en H2 … of heb je je tekst alleen vet gemaakt met een groter font?
- Is de content van je pagina informatief en is die gericht op je focus woord(en)
- Durf je te kiezen voor de niche en of regio als dat aan de orde is
- …
Door dit consequent goed te na te kijken en ervoor te zorgen dat de inhoud van iedere pagina bewust is afgestemd op de zoektermen waarop je gevonden wilt worden zul je ervaren dat de resultaten van je website verbeteren.
Ja, maar hoe stel ik mijn zoekwoorden samen
Als je kijkt naar je zoekwoorden samenstellen kun je op basis van de huidige inhoud van je pagina een keuze maken. Je weet de focus en nu kun je google mooi gebruiken. Kies je zoekwoorden goed en kijk naar de suggesties die Google je geeft. Zie Hoe kies ik mijn zoekwoorden en helpt de suggestie van Google
SEO, gebruik zoekzinnen, durf specifiek te zijn
Je hebt je keuze in zoekwoorden gemaakt en je hebt de suggesties van Google ter harte genomen. Aangezien je maar een paar pagina’s in je website hebt is het van belang om de juiste keuzes te maken en die ook goed toe te passen. Let daarbij op dat je voor je bezoeker schrijft en niet voor de bot van Google.
Mijn passie is SEO en alles dat daarbij komt kijken binnen het vak van online marketing of internet marketing. Ik kan er boeken, verhalen en meer over schrijven. Toepasen en anderen helpen, dus ook jou, om je website hoog in Google te krijgen geeft mij een kick. Doordat ik hier veel over lees, toepas en mijn eigen visie heb ontwikkeld realiseer ik voor en met mijn relaties mooi posities hoog in de ranking van Google. Ach wat zeg ik, ik ben er 24/7 mee bezig, je mag me er voor wakker maken. Dat even terzijde.
Jij hebt mij gevonden op:”SEO optimaliseer je website”. Of een afgeleide daarvan waardoor de zoekmachine Google heeft bepaald dat mijn website, pagina, sterk genoeg is om deze hoog te laten scoren in de zoekresultaten. Het is niet anders, niet minder en niet meer. Dus dat kan ook voor jou zoekwoorden of zoekzinnen. Wij spreken dan van Short tail en long tail, persoonlijk vind ik long tail (zoekzinnen) meer en meer interessant omdat ze ook de short tail ondersteunen. Waar heb ik het over, zie uitleg short- en long tail zoekwoorden.
Enfin, je hebt mijn website gevonden. Ik ben een SEO specialist die gevonden wil worden op de zoekzin:
SEO optimaliseer je website
En als het goed is ben je daarop binnengekomen. Ik richt mij op de ambiteuze ondernemer, of je nu ZZP’er bent of je hebt een groot bedrijf en wilt op internet succesvol zijn. Dan kun je mij vragen, je kunt met inhuren als SEO specialist of SEO coach voor SEO advies. Ik leg je duidelijk uit hoe, wat, wanneer en waarom we de dingen SEO technisch op een bepaalde manier gaan aanpakken. Als jij mij begrijpt en ik begrijp hetgeen je wilt bereiken, wat je aanbied en aan wie en waarom. Deze combinatie maakt ons sterk, gedreven en gericht op resultaat.
Wil jij hulp bij het optimaliseren van je website, of uitleg aan tafel hoe je bovenstaande in de praktijk moet brengen. Bel of mail me dan. Oh, even belangrijk om te melden. Ik richt me graag op de regio Den Bosch, Nijmegen en Eindhoven plus alle plaatsen die hier tussen, naast of rondom liggen. Dit is mijn werkgebied dat ik binnen een half uur kan bereiken en dat vind ik belangrijk, persoonlijk contact. Ik hoop dat je aan de slag kunt met de informatie of aanverwante info omtrent SEO die je hier kunt vinden. Heb je vragen of mis je iets en ik kan dat voor je verduidelijken, het is aan jou.