SEO voor Advocaten
SEO of te wel zoekmachine optimalisatie / Search Engine Optimalization is zeer belangrijk indien hoog wilt scoren in zoekmachines zoals Google. Zo zeker ook voor iedere advocaat. SEO voor advocaten is net als bij andere beroepen vaak een ondergeschoven onderdeel. Er is een website en er staat informatie op, zeker heel goed juridisch verantwoord beschreven. Alleen voor de gemiddelde bezoeker best lastig te begrijpen. Heb jij een advocatenkantoor of ben je advocaat en wil je goed gevonden op het internet, dan ben je bij mij aan het juiste adres als freelance SEO expert.
SEO en zoekwoorden vanuit advocatuur
Zoekwoorden vanuit de advocatuur, dan hebben we het al vaak over juridisch taalgebruik en dat is nu precies waar de gemiddelde bezoeker van een website niet meer uitkomt. Het is bij SEO erg belangrijk te kijken naar je doelgroep, de problemen die ze hebben binnen de dienstverlening die je aanbied. Ben je regionaal werkzaam of werk je landelijk of zelf internationaal. Allemaal elementen binnen SEO die van belang zijn voor een succesvolle SEO aanpak en strategie.
SEO en kennisdelen
Kennisdelen, niet echt. Binnen de advocatuur wordt kennis vaak niet gedeeld omdat het niet wenselijk is of omdat het niet kan of mag. Vaak gaat het erom wat algemene kennis is en wat niet. Voor SEO is kennisdelen een hele mooie aanpak, kennis die voor de advocaat als vanzelfsprekend is maar voor de bezoeker van je website het verschil kan maken dat hij je kan volgen en dus contact opneemt of juist niet. Door hier gezamenlijk naar te kijken zie je een gedegen aanpak voor SEO verschijnen die vervolgens heel gericht ingezet kan worden. Wil jij hier meer over weten als advocaat, bel me dan even.
SEO en uitnodigende content
SEO en goede, uitnodigende content is een must om een bezoeker tot vraag te brengen. Waarom neemt een bezoeker contact met je op als advocaat. Als je de juiste content op je website hebt staan, goed, duidelijk taalgebruik waarbij de bezoeker zich afvraagt of jij de juiste advocaat bent voor zijn of haar probleem. Dan is de kans groot dat er een vraag via de mail of een telefoontje volgt.
SEO en long tail zoekzinnen
SEO en longtail zoekwoorden of -zinnen is gewenst voor een langdurig en stabiel resultaat. Maar wat is longtail? Heel eenvoudig als je zoekt op “arbeidsrecht” is het een waar container woord waarop de hele wereld actief is in de zoekmachines. Dus kost dit veel tijd en vaak ook het nodige aan budget. Hoe beter dat je een zoekzin kunt formuleren die aansluit bij een doelgroep hoe gerichter de bezoekers en dus ook een volgende conversie naar contact. De volumes in zoeken zijn lager dan op “arbeidsrecht” het aantal moment naar contact zijn hoger. Dus hoe meer specifieke zoekzinnen, hoe meer bezoekers en meer conversie. En daarbij goed opgezet krijgt je container woord “arbeidsrecht” meer en meer waarde en zal ook stijgen in de zoekmachines. Container woord is ook wel short tail zoekwoord. Dat even terzijde.
SEO en beweging
SEO en beweging, daar wil ik mee aangeven dat als je niets doet op je website nadat deze is gebouwd kun je niet verwachten dat je vindbaarheid op pijl blijft. Werk structureel aan je website en de content erop of links via andere kanalen, denk daarbij aan social media of blogs. Dit alles zorgt ervoor dat Google je website gaat zien als een dynamische website waar relevante content staat en dus interessant voor bezoekers. Dit is wat kort door de bocht gezegd, maar geeft wel aan wat er wordt bedoeld met beweging.
SEO en de advocaat
Ben jij als advocaat overtuigd of heb je ondertussen vragen over SEO en hoe je dit aanpakt? Dan ben je al een stap verder dan velen. Durf gewoon te bellen of te mailen, ook hier is het eerste consult vrijblijvend, nou niet helemaal. Als je naar mij komt verwacht ik dat je een kop koffie drinkt en als ik naar jou kom dan drink ik die ook graag.
Als SEO specialist werk ik graag in de regio van Den Bosch, Eindhoven en Nijmegen. Waaronder ook de kleinere plaatsen zoals Heesch, Empel, Uden, Oss, Veghel, Nistelrode en meer. Ik hoor graag van je.