Mobiel vriendelijke test

Mobiel vriendelijke test, is je website geschikt

Voldoet mijn website aan de mobiel vriendelijke test van Google? Deze vraag stellen bedrijven zich na de aankondiging van Google eerder in april van dit jaar. Vanaf 21 april gaat Google website anders ranken en indexeren op mobiele devices. Er zou geen impact zijn op de zoekresultaten voor desktops, of dat zo blijft is de vraag.

Tot op heden schreef Google op gebied van SEO een ieder al aardig de les voor waaraan een website of webshop moet voldoen om hoog te scoren in de zoekresultaten. Gelukkig had je qua webdesign en het opzetten van een template nog veel vrijheid. Dit is mijn inziens nu echt verandert als we kijken naar hetgeen Google voorschrijft voor een mobiel vriendelijke website.

Kort gezegd, als jij niet doet wat wij willen dan zul je er last van krijgen. Nou mooi is dat, weer wat minder vrijheid op het internet.

Hoe kan ik zien of mijn site voor mobiel geschikt is volgens de richtlijnen van Google?

Mobiel vriendelijke website
 

Mobiel vriendelijke website test via Google

Mobiel vriendelijke websiteOm zeker te weten of je website voldoet aan de mobiel vriendelijke test van Google doe je een check op Google zelf. Je krijgt direct het resultaat.

Ga naar: Google mobiel vriendelijkheid test

Geef vervolgens je domein url in en laat je website analyseren. Google komt direct terug met het antwoord of je website voldoet aan de test.

Deze test is niet alles, het is een goed indicatie dat je website voor nu voldoet. Er zijn maar een paar regels code nodig die ervoor zorgen dat je door deze test komt. Dit zal niet afdoende zijn op lange termijn maar kan je nu helpen. Wil je weten wat je nu op korte termijn kunt doen als de test faalt?
Zie: code snippet voor mobiel vriendelijk test

Responsive design versus een mobiele site

Als je website een responsive design heeft is de kans groot dat je door de test komt en voor nu binnen de richtlijnen van Google valt. Maar is dit de oplossing voor je website? Of moet je een mobiele versie laten ontwikkelen, speciaal gericht op telefoons. Laat je hierover informeren of vraag een SEO specialist om samen met je te kijken hoe je de beste resultaten voor jou bedrijf kunt bereiken.

SEO voor Desktop resultaten

Voor nu geeft Google aan dat de SEO ranking en resultaten voor de desktop ongewijzigd zal blijven. Wat moet je doen? Het merendeel van mijn bezoekers komt via een desktop binnen en daar zijn de resultaten goed. Hmmmm, een glazen bol is er natuurlijk niet als we kijken naar wat Google in de toekomst gaat doen. Wel is het zo dat als je mobiel bijna of geen verkeer hebt je jezelf eerst wat tijd kunt gunnen om een strategie te bepalen. Wat en hoe ga ik mijn website naar de toekomst positioneren?

Meten is weten, zeker in SEO land

Meten is weten als we kijken naar hoe je website scoort binnen de zoekmachines, hou dit in de gaten zodat je wijzigingen snel kunt detecteren. Het is mij ook al eens overkomen dat er een daling optrad en door hier adequaat op in te spelen kun je deze omzetten naar een meer en bredere stijging. Als SEO specialist kan ik je zeggen dat SEO een proces is van meten, analyseren en uitbouwen.

Heb je vragen, bel of mail me even.