Verbeter je content voor SEO resultaten

We praten er jaren over, verbeter je content voor betere SEO resultaten. Vaak hoor ik het zeggen en als het puntje bij paaltje komt hebben we geen tijd of weten we niet goed wat er moet gebeuren. Goede en relevante content is een must voor goede SEO resultaten. Om nu even snel een strategie uit te schrijven kost teveel tijd, en zou te generalistisch zijn waardoor je net niet die SEO resultaten bereikt die je voor ogen hebt.

Wel wil ik je een aantal handvatten geven waarmee je aan de slag kunt.

  • Kijk naar de huidige pagina’s (je basis structuur) in de website. Is de informatie relevant voor de bezoeker gericht op het product of dienst.
  • Beantwoord je mogelijke vragen van de bezoeker? Geeft het de bezoeker inzage in het product of dienst en de organisatie erachter?
  • Is de informatie nog up to date

Stel er is geen internet, niet lachen
Hoe kom je dan aan informatie en welke informatie is relevant om zelf te beslissen waar je wat koopt? Verplaats jezelf in je doelgroep en probeer antwoord te geven op vragen die nog niet zijn gesteld.

Resultaten en succes per direct

Geduld is soms echt een onderdeel voor goede content en daarmee gepaard gaande SEO resultaten. Wijzig niet te snel, voor je het weet maak je zaken ongedaan die goed zijn voor resultaten op langere termijn. Je schrijft immers voor je bezoeker en niet alleen voor de Google bots. Goede content schrijven gaat niet over één nacht ijs of op vrijdag onder het genot van een biertje. Alhoewel dit laatste wel vaak zorgt voor een open mind. Neem bij het schrijven van content voor SEO doeleinden tijd, tijd om onderzoek te doen naar je doelgroep, tijd om een analyse te doen van mogelijke concurrentie, tijd om je eigen stijl te neer te zetten. Kom je er niet uit of wil je hulp, schroom dan niet om een SEO specialist te vragen.