Freelance zoekmachine specialist inhuren
Een freelance zoekmachine specialist inhuren om de positie van je website in Google te verbeteren is vandaag de dag een must om goede resultaten in Google te bemachtigen. Of je moet zelf thuis zijn in SEO (search engine optimazation) en je past dit zelf toe binnen je website. Mocht dit niet zo zijn en je wilt tegenwoordig succesvol zijn op internet en dus hoog scoren in de zoekmachines, dan is een freelance SEO specialist een goede partner.
Freelance SEO opdrachten
Freelance opdrachten kunnen klein of groot zijn op gebied van SEO, periodiek of eenmalig, voor kleine of grote websites. Alle opdrachten voor een freelancer zijn gericht op het bereiken van het resultaat. Als freelance SEO specialist spreek ik met vele opdrachtgevers en heb daardoor een veel bredere kijk op hoe je succesvol moet zijn op het web. Juist de combinatie van SEO en bedrijfsvoering maakt dat een freelance specialist een toegevoegde waarde is voor het positioneren van je bedrijf.
Het doel van een SEO specialist
Het doel van een freelance SEO’er is om ervoor te zorgen dat je website goed gevonden wordt en dus meer bezoekers krijgt die diensten en of producten bij je zullen afnemen. Afhankelijk van gemaakte afspraken ga ik als SEO specialist aan de slag met een markt en concurrentie onderzoek, voer ik een klant analyse uit om vervolgens een zoekwoorden analyse op te zetten en deze te vertalen naar een specifieke zoekmachine marketing strategie. Zoals gezegd is e.e.a. afhankelijk van afspraken en bijbehorend budget. Het doel is bekend, welke onderdelen er worden aangepakt en binnen welke afspraken bepalen we samen.
On-page SEO
SEO is als het ware onder te verdelen in on-page en off-page SEO. Kort gezegd is on-page binnen je website en hebben te maken met de content, de opbouw van de structuur van je website en meer. SEO onderdelen hebben te maken met;
- De url opbouw / je site structuur
- Content, de tekst van de pagina
- Afbeelingen
- Pagina titels
- Segmentatie op je pagina
- Techniek / template
- Interne links
- Uitgaande links
- Externe inkomende links
- Gebruikerservaring
- Meta description
- …. en meer details
Off-page SEO
Off-page SEO is gericht op alles dat buiten je website om gebeurd, de links vanaf andere sites, blog en social media kanalen die naar een specifieke pagina van je site wijzen. Als je een goed artikel schrijft over een onderwerp op je website en je website staat bekend als betrouwbaar en heeft een mate van autoriteit dan is de kans groot dat andere sites het artikel van je willen publiceren. Jij bent de autoriteit op jouw vakgebied en daar wordt naar verwezen.
A] Voorbereiding:
- Gezamenlijk bekijken we de pagina’s die binnen de aanpak vallen (binnen basis) voor SEO
- Wat is de belangrijkste boodschap vanuit deze pagina’s, focus is key (short- en long-tail zoekwoorden)
- Wie is de doelgroep die we willen aanspreken
- Analyse op hoe deze zoekwoorden nu naar voren komen in Google
- Analyse van je concurrenten op deze short tail en long tail zoekwoorden
- Zoekwoorden kiezen en definiëren die we gaan gebruiken
B] Aanpassing pagina’s:
- Structuur afstemmen op pagina inhoud t.b.v. SEO
- Content tekst opstellen, waarbij we rekening houden met de zoekwoorden
- Hyperlinks opnemen met logische benaming
- Description opstellen t.b.v. SEO
- zoekwoorden en description opnemen en in lijn brengen
- Uitbouwen en verdieping van de zoekwoorden en combinaties gericht op bezoekers en conversie
C] Meten:
- Aanmaken Google Analytics account, aanmelden bij Google
- Controle of aangepaste content gelezen wordt door Google
- Analyse van meetgegevens
- Rapportage van uitgevoerde werkzaamheden
D] Voortgang overleg – Bijstellen/uitbreiden:
- Terugkoppeling resultaten
- Overleg gericht op verbetering,aanscherping en uitbreiding SEO
- Acties voor komende periode uitvoeren.