SEO zelf doen of uitbesteden

Zoekmachine optimalisatie kosten

Ga je zoekmachine optimalisatie zelf doen of besteed je het uit?

Ben jij webmaster van een website of doe je zelf het beheer van je website dan kun je zelf aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Vaak blijkt dat je er de tijd niet voor vrij kunt maken omdat er andere zaken liggen die verwerkt moeten worden in de website. Het is ook niet iets dat je er even bij doet. Durf dan te kiezen, richt je op de inhoud van de site en laat zoekmachine optimalisatie aan een ander over. Het is een veelomvattend pallet aan technieken die je zelf kunt leren maar als je er niet dagelijks mee van doen hebt is en blijft het lastig en tijdrovend. Kun je hulp inroepen, zeker. Lees meer

SEO Joomla - waar moet je zeker op letten

Zoekmachine optimalisatie specialist

Hoe vind je een betrouwbare zoekmachine optimalisatie specialist?

Bovenstaande vraag zag ik als titel voorbijkomen en bedacht met toen. Als dit een vraag is die ondernemers zichzelf stellen dan heeft dat mogelijk te maken met het kunnen inschatten wat zoekmachine optimalisatie nu is en hoe past een zoekmachine optimalisatie specialist dit toe op je website of daarbuiten. Ook ik krijg wel eens de vraag over wat ik als SEO expert nu precies doe binnen een website. En waarom ik juist die aanpassingen doorvoer. Zoekmachine optimalisatie of (SEO) bestaat uit vele factoren die gezamenlijk de ranking van je website en webpagina’s bepalen binnen de zoekmachines. Lees meer

Long tail en short tail zoekwoord, wat zijn het?

Zoekwoord keuze bij SEO

Long tail en short tail zoekwoorden?

Zoekwoorden bepalen is nodig om je website te laten scoren in de zoekmachines. Maar termen als “short tail zoekwoorden” en “long tail zoekwoorden”? Wat zijn dit en waarom gebruik je ze binnen je website? Deze vraag komt steeds vaker naar voren. Tijd voor uitleg, ik hoop in Jip en Janneke taal. Lees meer

Zoekwoord in content

Zoekwoorden onderzoek

Als je het zoekwoorden onderzoek hebt afgerond heb je bepaald welke zoekwoorden je wilt gaan gebruiken in je website of webshop. Bij het schrijven van de content van je website neem je de zoekwoorden op zodat deze terugkomen in de pagina’s, artikelen of andere content onderdelen. Waar, hoe en waarom? Lees meer

SEO zoekwoord specifiek maken

Zoekwoorden voor SEO

Kies je zoekwoorden voor SEO bewust, volg niet alles wat iedereen roept of aanreikt is mijn eerste opmerking. Te vaak hoor ik mensen container woorden roepen waar ze zich op richten. Dit vraagt een lange adem in de wereld van SEO (zoekmachine optimalisatie). Als ik dan vraag, doe je er al wat mee of heb je een SEO specialist of bedrijf in de arm genomen? Soms is het antwoord ja en zijn de kosten hoog en het resultaat blijft lang uit. Dus kies je zoekwoorden voor SEO bewust, zodat je er profijt van hebt.

Wat kun je zelf doen? Jij kent je business goed, weet wat klanten van je verwachten en waar ze naar vragen. Lees meer

Mobiel vriendelijke website

Mobiel vriendelijke test, is je website geschikt

Voldoet mijn website aan de mobiel vriendelijke test van Google? Deze vraag stellen bedrijven zich na de aankondiging van Google eerder in april van dit jaar. Vanaf 21 april gaat Google website anders ranken en indexeren op mobiele devices. Er zou geen impact zijn op de zoekresultaten voor desktops, of dat zo blijft is de vraag. Lees meer

SEO content, waar let je op

Verbeter je content voor SEO resultaten

We praten er jaren over, verbeter je content voor betere SEO resultaten. Vaak hoor ik het zeggen en als het puntje bij paaltje komt hebben we geen tijd of weten we niet goed wat er moet gebeuren. Goede en relevante content is een must voor goede SEO resultaten. Om nu even snel een strategie uit te schrijven kost teveel tijd, en zou te generalistisch zijn waardoor je net niet die SEO resultaten bereikt die je voor ogen hebt.

Wel wil ik je een aantal handvatten geven waarmee je aan de slag kunt. Lees meer